Események év szerint



ESEMÉNYNAPTÁR


MÁRC

28

  ETK-Eduvital oktatás 20. félév
Egészségtudományi Kar + online
16:30

További események...

 

Támogasson minket!


Adója 1%-ával Ön is támogathatja
az EDUVITAL tevékenységét!

Alapítványunk adószáma: 18732168-1-42

Köszönjük!

 


 

Oldalainkat 40 vendég és 0 tag böngészi


ELŐADÁSok A MESÉRŐL AZ ELTE-N

 

Az ELTE Tanító- és Óvóképző Karán az EDUVITAL - ELTE-TÓK egészségnevelési előadássorozat keretében két újabb előadás hangzott el, ezúttal a meséről és a meseillusztrációról.
2014. március 4.

 

ELŐADÁSOK:
  • Boldizsár Ildikó: Mesék a tanítás szolgálatában - A "világkép" módszer bemutatása

Milyen hagyományokat követhetünk nevelési elveinkben, a gyermekhez való viszonyunkban, módszereinkben és eszközeinkben? Milyen, évezredeken át megőrzött ösztönös gyakorlatokra támaszkodhatunk? Hogyan mutathatjuk meg gyermekeinknek, hogy a világ gyönyörű? - Az előadó ezekre kérdésekre keresett választ.

  • Paulovkin Boglárka: Képek labirintusában - Miből építkezik a képzelet?

Ahhoz, hogy el tudjunk valamit képzelni vizuálisan, a tudatunknak képekre van szüksége. Ezekből a belső képekből építkezik a fantázia. Ezt a belső "képtárat" éppúgy alkotják a személyes vizuális emlékek, mint a már látott, mások által megalkotott képek.
Nem mindegy, milyen képekkel találkozik a kisgyermek a legfogékonyabb időszakban - milyen képekkel találkozik a formálódó elme és képzelet; mikkel "töltjük meg" a "raktárt".
Az első "képtár", amellyel a kisgyermek találkozik: az illusztrált könyv.
Az elmúlt években megdőlni látszik az a sok évtizedes beidegződés, hogy ami gyerekeknek szóló kép - illusztráció -, annak illik mintegy "megédesítenie a valóságot". Illik élénk színűnek, vidámnak, kedvesnek-bájosnak (romantikusnak, cukinak, szórakoztatónak) lennie.
Egyre elfogadottabb, hogy lehet másként is szólni a gyerekekhez. Ez a szövegekre, a témákra is éppúgy igaz...

 

KÉPEK A RENDEZVÉNYRŐL

(A teljes méretű képek megtekintéséhez kattintson a kis képekre!)

  • Eduvital 20140269
  • Eduvital 20140286
 
OSense O-Sense