ESEMÉNYNAPTÁR


MÁRC

28

  ETK-Eduvital oktatás 20. félév
Egészségtudományi Kar + online
16:30

További események...

 

Támogasson minket!


Adója 1%-ával Ön is támogathatja
az EDUVITAL tevékenységét!

Alapítványunk adószáma: 18732168-1-42

Köszönjük!

 


 

Oldalainkat 74 vendég és 0 tag böngészi


Iskolai egészségnevelés másképpen

A TANTUdSZ tantárgy-pedagógiai akadémiai program egészségnevelési pályázatának díjátadója

 

2017. október 27-én „Iskolai egészségnevelés másképpen” címmel került megrendezésre a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karán az MTA-SE Egészségnevelés kortárs-oktatással (TANTUdSZ) kutatócsoport által kiírt országos egészségnevelési pályázat előadásokkal egybekötött ünnepélyes díjátadója. A kutatócsoport egészségnevelési témakörben várta közoktatásban, illetve felsőoktatásban tanuló diákok, valamint középiskolai tanárok innovatív, a tanulók által szerethető és befogadható, kreatív pedagógiai módszerre épülő pályamunkáit. A felhívásra több nívós alkotás érkezett, a díjátadón a legjobb pályázatok alkotói mutathatták be munkájukat.

 

Képes beszámoló a díjátadóról >


Elindul a TANTUdSZ program első felsőoktatási választható kurzusa…

 

Az „MTA-SE Egészségnevelés kortárs-oktatással” kutatócsoport kidolgozásában 2017 februárjától választható kurzus indul a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi, valamint az ELTE Tanító-és Óvóképző Karain. Az „Egészségnevelés kortárs-oktatás segítségével (TANTUdSZ program)” címet viselő programon a két kar hallgatói együtt vesznek részt.

Célunk olyan hallgatók képzése, akik az elsajátított egészségnevelési és egészségpedagógiai ismeretek, készségek és képességek birtokában alkalmasak - folyamatos szakmai kontroll mellett - 3-20 éves gyermekek körében végzendő korosztályspecifikus és innovatív egészségnevelő tevékenységekre. A hallgatók képessé válnak arra is, hogy „vegyes (ETK - TÓK hallgatói) team” munkával felkészítsenek középiskolai tanulókat kortárs segítő tevékenységekben való közreműködésre. 

2017 tavaszán az egészséges táplálkozáshoz, valamint a megfelelő higiénés magatartáshoz kapcsolódó ismeretek és attitűdök, valamint ezek fejlesztési területei adják a felkészítő program alaptémáit.

A kurzus tartalmazza a gyermekek körében végzendő egészségnevelő tevékenységet meghatározó életkori jellemzőket, elvárásokat; a kortársoktatásban alkalmazható, differenciált pedagógiai módszertani eszközöket. Ehhez kapcsolódóan életkorspecifikusan bemutatásra kerülnek (1) az óvodás és iskolás gyermekek táplálkozásához és egészséges fejlődéséhez nélkülözhetetlen tápanyagok beviteléhez (2017 tavaszán elsődlegesen a szükséges és egészséges folyadékbevitel jellemzői), valamint (2) a megfelelő higiénés, elsődlegesen a kézmosás fontosságához kapcsolódó feladatok. Megismerik az egészség komplex szemléletéből fakadó differenciált pedagógiai és egészségnevelési feladatokat, a promóció és prevenció lehetőségeinek bemutatásával, a sajátos nevelési igényű, hátrányos helyzetű gyermekek fejlesztési szempontjainak figyelembe vételével. A választható kurzus részletezi az optimális egészségmagatartás (ki)alakításának speciális és innovatív pedagógiai módszereit. A tantermi gyakorlati órák bemutatják a korszerű, differenciált óvodai és iskolai egészségnevelési program tervezésének, megvalósításának és értékelésének legfontosabb szakmai és metodikai alapjait. A gyakorlati tanórák az elméletben elsajátítottakat modellezik, többek között helyzetgyakorlatok, esetmegbeszélések segítségével. Mindezeket az ismereteket szakmai tutorálás és folyamatos értékelés mellett külső szakmai gyakorlaton mélyíthetik el a hallgatók.


A programban az alábbi partneriskolák vesznek részt:

  • Gödöllői Református Líceum (Gödöllő)
  • Lovassy László Gimnázium (Veszprém)
  • Tamási Áron Általános Iskola és a Német Két Tannyelvű Nemzetiségi Gimnázium (Budapest)
  • Vörösmarty Mihály Gimnázium (Érd)


A választható kurzus tantermi óráinak tervezett időpontjai:

  • 2017. február 10. (péntek) 14:00 - 19:00
  • 2017. február 17. (péntek) 14:00 - 19:00
  • 2017. február 24. (péntek) 14:00 - 17:15
  • 2017. március 3. (péntek) 14:00 - 17:15
  • 2017. március 10. (péntek) 14:00 - 17:15


Letölthető plakát >

 

A MUNKATERVBEN VÁLLALT TUDOMÁNYOS KUTATÁSI FELADATOK TELJESÍTÉSE (MAX. 4000 KARAKTER)

 

I. Munkatervi célok 2016-ban a III. pályázati évre:

•  I/5. Honlap szerkesztés és karbantartás

A pályázathoz kötött TANTUdSZ program feladatai, kiírásai (pl. pályamunkák, tanulmányi versenyek), valamint a program (rész)eredményei online formában elérhetőek.

•  III/1. PhD program megszervezése és beindítása

A TANTUdSZ program tudományos utánpótlásának biztosítása: 

1) a TANTUdSZ munkacsoport egyik tagja (Feith Helga Judit) témavezető lett a Semmelweis Egyetem Doktori Iskolájában

2) 2 pedagógus kolléga (Kovács Katalin, Kitzinger István PhD hallgató lett).

Feith Helga Judit (Kitzinger István témavezetője) adatlapja a doktori.hu-n link

Domján Gyula (Kovács Katalin témavezetője) adatlapja a doktori.hu-n link


•  III/2. Középiskolai szint és kortársoktatás (2.b sz.); III/6. Felsőoktatási szinten a képzők képzése (3. sz.); III/7. Középiskolai szint és kortársoktatás (3. sz. korrigált program) újabb egészségnevelési témákban; III/8. Minőség-ellenőrzés, tartalmi korrekciók (2/b-3. sz.)

2018. őszén és 2019 tavaszán öt középiskolában (Zrínyi Miklós Gimnázium, Gödöllői Református Líceum, Salgótarjáni SZC Kanizsai Dorottya Egészségügyi Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája, Szilágyi Erzsébet Gimnázium, Városmajori Gimnázium) volt jelen a TANTUdSZ Program (kézhigiéné/folyadékbevitel/újraélesztés), az eredmények feldolgozása folyamatos, publikáció és TDK előadások 2020-ban. Megtörtént a minőségellenőrzés és a felsőoktatási kurzusban tartalmi korrekciót hajtottunk végre (lásd Ábrám és mtsai. 2018, 7., 8. cikk). 2018/19-ben kidolgoztuk az internetvilág tematikához a kortársoktatói programot (különösen és a mérőeszközöket, megtörtént az SE TUKEB engedély beszerzése, illetve 3 iskolában zajlottak a kortársoktatói programok (Tamási Áron Általános Iskola és Német Két Tannyelvű Nemzetiségi Gimnázium, Kós Károly Általános Iskola, Városmajori Gimnázium). Adatbevitel és eredmények értékelése jelenleg is zajlik, publikációk 2020-ban.

Pedagógus résztvevő: Nagyné Horváth Emília, Karacs Zsuzsa, Solt Anna, Kitzinger István, Kukovecz Györgyné,  Horváth Zsolt, Molnár Andrea, Szalainé Tóth Tünde

pdf TUKEB engedély

pdf Internet-világ bemeneti kérdőív

pdf Internet-világ kimeneti kérdőív I.

pdf Internet-világ kimeneti kérdőív II.


•  III/3. Hátrányos/speciális helyzetű kiskorúak részére az egészségnevelési oktatási program előkészítése; III/9. Egészségnevelési oktatási program hátrányos/speciális helyzetű kiskorúaknak; III/11. Egészségnevelési oktatási program hátrányos/speciális helyzetű fiatalok – ellenőrzés-korrekció

Teljesítés: már a II. pályázati ciklusban elindult a hátrányos szocioökonómiai státuszú gyermekek részére a program: Ezidáig:

• 2 TDK konferencia előadás (egy OTDK továbbjutás link)

• 2 határon túli tudományos előadás (lásd 27-28. számú tudományos előadás),

• 1 hazai előadás (lásd 43. előadás),

• valamint 1 publikáció (lásd Szőke et al.).

2019. februárjában a Nyitott Világ Iskolában, speciális tanulási környezetben és pedagógiai módszer szerint tanuló általános iskolások részére egészségnap, módosított kortársoktatói programmal, hatékonysági vizsgálathoz kapcsolódó eredmények feldolgozás alatt.

Pedagógus résztvevő: Kovács Katalin


•  III/4. Tanulmányi verseny (2. sz.) lebonyolítása; III/5. Tanulmányi verseny minőségellenőrzése; III/10. Tanulmányi versenyekről publikáció

Teljesítés: 2019 tavaszán kezdődött el a szervezés, a döntőre 2019. október 11-én kerül sor. A tanulmányi versenyek minőségellenőrzése és a versenyekről publikáció 2020-ban várható.

Résztvettünk a XIX. Balogh János  Kárpát–medencei Környezet-és Egészségvédelmi Csapatverseny döntőjének szervezésében  (2019 június 7-8.)

Pedagógus résztvevő: Szalainé Tóth Tünde, Nagyné Horváth Emília

A tanulmányi verseny kiírása link


•  III/12. Beszámoló III.

Teljesített, lásd feltöltött beszámoló.

 

II. Az eredeti munkatervben korábban vagy későbbre tervezett célok teljesítése:

•  II/12. Szakmai workshop szervezése a Primer Prevenciós Fórum keretén belül

Teljesítés: 2019. május 15-én az EDUVITAL TANTUdSZ szervezésében lezajlott a konferencia.

pdf A Primer Prevenciós Fórum programja   

•  IV/1. Egészségpedagógia (fejleszthető, online) kézikönyv elkészítése, lektorálása; IV/2. Módszertani gyűjtemény (fejleszthető, online) könyv elkészítése, lektorálása

Teljesítés: az Akadémiai Kiadó gondozásában idén megjelenik az Egészségfejlesztés és nevelés. A kortársoktatás pedagógiai módszere elméletben és gyakorlatban címet viselő 363 oldalas könyv.

pdf A könyv tartalomjegyzéke

 

AZ EREDMÉNYEK MEGISMERTETÉSE A SZAKMAI NYILVÁNOSSÁGGAL, BEÉPÍTÉSE A FELSŐOKTATÁS (TANÁRKÉPZÉS, DOKTORI KÉPZÉS ÉS A TOVÁBBKÉPZÉS) PROGRAMJÁBA (MAX. 2500 KARAKTER)

 

I. A TANTUdSZ program témájához kapcsolódó kutatások eredményei az alábbi felsőfokú pedagógusképzésben tartott kreditértékkel rendelkező kurzusokba épült be:

 

ELTE TÓK - tanító szak

  • TBL10M14 Egészségfejlesztés
  • TN10M11 Egészségtan

ELTE TÓK - óvodapedagógus szak

  • ÓP17NA10A03 Egészségtan 1.
  • ÓN10A07 Egészségtan 2.

Selye János Egyetem Tanárképző Kar - biológia szak

  • KBIO/Bdm/DIB/15 sz A biológia módszertana

Selye János Egyetem Tanárképző Kar - óvodapedagógus szak

  • KPP/PPdb/PRV4/15 sz Az elsősegély alapja

Károli Gáspár Egyetem Tanítóképző Kar - tanító szak

  • TK0508 – Egészségnevelés

 

II. Nemzetközi oktatási műhely szervezése a beszámolási időszakban

A Marosvásárhelyi Orvosi Egyetemmel való közreműködés eredményeképpen 2019. március 13-18. között dr. Fritúz Gábor vezetésével a TANTUdSZ program II. pályázati évében alapszintű újraélesztési program során kiképzett felsőoktatási hallgatók tartottak kortársoktatói képzést orvostanhallgatóknak, majd marosvásárhelyi iskolában tartottak együttesen középiskolás diákoknak BLS programot. A program sikere után, várható közös publikáció az együttműködő partnerrel.

 

III. Szakmai lapokban és konferenciákon történő megjelenés a beszámolási időszakban

Lásd Publikációs lista I/2-4.; II/10.; III/4-5. sorszámú előadások

Lásd Tudományos előadások lista 26-37.; 43. sorszámú előadások

 

IV. Szakdolgozatok a beszámolási időszakban

ELTE TÓK Csott Katalin Egészségnevelés kortársoktatással

ELTE TÓK Felicides Zsanett Egészséges életmódra nevelés a kortársoktatás segítségével

SE ETK Speier Dóra Kortárs egészségnevelés hatékonysága fiatalok körében


Ezidáig összesen 8 sikeresen megvédett szakdolgozat született a TANTUdSZ programban

 

V. Tehetséggondozás, utánpótlás

A beszámolási időszakban az alábbi TDK előadások születtek

  • Benke Fruzsina - Bordán Dorina Mennyit? Mit? Miért? Folyadékfogyasztás oktatása a kortárs egészségfejlesztés módszerével (különdíj, OTDK továbbjutás)
  • Bordán Dorina Anita - Benke Fruzsina Kik a véleményformálók a 10-14 évesek egészségmagatartásában? (különdíj, OTDK továbbjutás póttag)


A beszámolási időszakban az alábbi Új Nemzeti Kiválóság Program (ÚNKP) sikeres pályázat történt

  • Benke Fruzsina Kortársoktatás hatékonyságának mérése kisiskolások körében a folyadékfogyasztás témájában


Jelenleg 10 hallgató dolgozik tudományos diákköri munkán a TANTUdSZ kutatás témájában, 2 szakdolgozat készül, valamint 12 hallgatói tutor és instruktor dolgozik a kortársoktatói programokban, vesz részt a felsőoktatási és középiskolai kortársoktatók képzésében. 

 

A TANTÁRGY-PEDAGÓGIAI KUTATÁSI PROGRAM HARMADIK ÉVÉBEN ELÉRT LEGFELJEBB HÁROM (3) LEGFONTOSABBNAK TARTOTT EREDMÉNY ISMERTETÉSE MAX. 1000-1000 KARAKTER TERJEDELEMBEN (MAX. 3000 KARAKTER)

 

  1. Az internet-biztonság/internetvilág tematikához  kortársoktatói program és a hatékonyságot értékelő mérőeszközök részletes kidolgozása a Z és alfa generációk digitális szokásaihoz illesztve. 2019 tavaszán a kidolgozott módszertan alapján három közoktatási intézményben megközelítőleg 700, 3-8. osztályos tanuló részére tartottunk négy tanórás nagy népszerűségnek örvendő kurzust. Az eredmények részletes kvantitatív feldolgozása folyamatban van.

  2. Az Alapszintű újraélesztés (BLS) eredményes kortársoktatás széleskörű hazai és nemzetközi elterjesztése; az elméleti és gyakorlati tudás fenntarthatósága módszertanának kidolgozása, hazai és marosvásári instruktorok képzése, a tudás és az érzékenyítő attitűd fejlesztése. Statisztikai analízissel értékelt, publikálás alatt álló eredményeink szerint a hosszútávú tudás- és gyakorlati készség jobb megőrzése miatt elengedhetetlen a módszertan további finomítása.
     
  3. Egy digitálisan és nyomtatott formában is elérhető nagyszabású (kb. 23 nyomdai ív, 363 oldal) egészségfejlesztési kézikönyv létrehozása az egészségnevelés, egészségtudatosság fejlesztése területén dolgozó hazai szakemberek részvételével. Külön jelentős hasznossággal bíró eredmény, hogy a könyv része egy részletesen kidolgozott „receptgyűjtemény”, amely életkorra (óvodától felnőttkorig) lebontva, a TANTUdSZ programban kidolgozott négy témakör (kézhigiéné, folyadékfogyasztás, újraélesztés és internetbiztonság) gyakorlati megvalósítására nyújt a megvalósítást segítő részletes forgatókönyveket.

 

A PROGRAM HONLAPJÁN A CSOPORT OLDALÁRA KÉSZÜLŐ ÖSSZEFOGLALÁS A BESZÁMOLÁSI IDŐSZAK LEGFONTOSABB EREDMÉNYEIRŐL (MAX. 2500 KARAKTER)

 

  1. A pályázati periódus első felében kidolgozott kézhigiéné- és folyadékfogyasztási programok lezárása, az eredmények értékelése és hazai valamint nemzetközi publikálása több szinten (ismeretterjesztési, pedagógiai módszertani és  szaktudományos fórumokon).

  2. A társadalmilag is rendkívül fontos, az emberi segíteniakarás és felelősségtudat fejlesztésében  kiemelt jelentőségű újraélesztési (BLS) program eddigi tapasztalatainak összegzése és az eredmények tükrében új pedagógiai kutatási irányok kidolgozása a hatékonyság és a motiváció fejlesztése érdekében.

  3. A munkacsoport által vállalt negyedik egészségnevelési témakör bevezetése: Internet biztonság-internetvilág, a pozitív felhasználási opciók bemutatása és a negatív hatások felismerése különös tekintettel a Z és alfa generációk mai és jövőbeli kommunikációs szokásaira.

  4. Egy, a teljes hazai szakértői kör bevonásával készült kézikönyv összeállítása.
    A könyv címe: EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS ÉS NEVELÉS. A KORTÁRSOKTATÁS PEDAGÓGIAI MÓDSZERE ELMÉLETBEN ÉS GYAKORLATBAN (szerk.: Feith HJ - Falus A) Akadémiai Könyvkiadó (megjelenés 2019 október-november, 36 szerző, kb 23 nyomdai ív, 363 oldal)
    Megvalósítjuk a könyv széleskörű terjesztését a hazai és a határon túli magyar pedagógus közösségekben nyomtatott és digitális formában egyaránt.

  5. Munkacsoportunk szervezte 2019. május 15-én a nagy nyilvánosságot kapott  XXV. Primer Prevenciós Fórum tudományos programját, melyen részünkről az alábbi előadások hangzottak el:
    •  Életmód és egészségnevelés az eduvital gyakorlatában; tudatos epigenetika
    •  
    Multidiszciplinaritás és kooperáció: egy kortársoktatáson alapuló egészségnevelési program bemutatása.
    •  
    Hatékonyságmérés a TANTUdSZ Ifjúsági Egészségnevelési Programban.
    •  
    Az önreflexió szerepe az egészségnevelés gyakorlatában
    •  
    Kézhigiéne élményközpontú tanítása a nevelési és oktatási intézményekben
    •  
    Egy biológiatanár lehetőségei az egészségnevelésben

  6. Marosvásárhelyen az ottani orvosegyetem és a Sapientia keretében újraélesztési programot tartottunk, ennek keretében  helyi instruktorokat képeztünk ki, ami a tevékenység fenntarthatóságát biztosítja határon túl is.

  7. Fiatal résztvevőink nyertes pályázatai
    •  Új Nemzeti Kiválóság Program (ÚNKP)
    • 1 OTDK továbbjutás

  8. 1 mestertanári jelentkezés, TDK előadások, 10 ETK és 2 ELTE TÓK diák végez tudományos diákköri munkát a TANTUdSZ program keretében és számos kortársoktató tutorrá/instruktorrá képzése az egészségnevelési programok fenntarthatósága érdekében.

 

A PROGRAM ZÁRÓ ÉVÉRE (2019.SZEPT. 1. - 2020.AUG.31.) VONATKOZÓ TERV (MAX. 4000 KARAKTER)

 

Az alábbi terveket szeretnénk megvalósítani a program záró évében:

  1. A négyéves pályázat utolsó évének legfontosabb célkitűzése minél szélesebb témakörben (kézhigiéné, folyadékbevitel, újraélesztés, internet) és a lehető legszélesebb szakmai közönségnek (pedagógusok, egészségfejlesztők, kutatók) bemutatni és publikálni az eredményeinket. A kutatócsoport eredeti terve megvalósulni látszik, hogy a témákhoz kapcsolódóan először a hazai lapokban történjen a publikálás, majd nemzetközi folyóiratokban.
  2. Alapszintű újraélesztés (BLS) kortársoktatói program, illetve a program során használt kérdőív revíziója, TUKEB engedélyeztetése, s ennek alapján az utolsó pályázati évben az őszi és tavaszi félévben iskolai kortársoktatói programok lebonyolítása, a tudományos eredmények összevetése a korábbi program hatékonysági eredményeivel, ezek értékelése.
    pdf TUKEB engedély
  3. A 2019 tavaszán indított internetvilág program megvalósítása hátrányos helyzetű gyermekek körében, a kérdőíves eredmények hatékonyságának értékelése, összevetése más tematikájú programokkal.
  4. Országos rajzpályázat kiírása közoktatásban tanuló diákok részére, ennek lebonyolítása az EDUVITAL és az SE ETK együttműködésében. Téma: Hogyan maradjunk egészségesek? A szakmai zsűri egy lépcsőben bírálja el a beérkezett pályaműveket, három korcsoportban: 1-4. évfolyam, 5-8. évfolyam, 9-12. Évfolyam. A pályaművek a Semmelweis Egyetemen, egy kiállításon tekinthetőek meg a nagyközönség számára.
  5. Országos Középiskolai Biológiai verseny döntőjének megszervezése középiskolás diákok részére az EDUVITAL, a Lovassy László Gimnázium és az SE ETK együttműködésében. Összesen 27 közoktatási intézmény 31 csapata jelentkezett. Az országos döntőn 12, egyenként három fős csapat versenyzik. A verseny témája az egészségügyi prevenció és az egészségtudatosság.
  6. Könyvbemutatóval egybekötött szakmai konferencia szervezése a munkacsoport témájában. A TANTUdSZ munkacsoport munkájának eredményeképpen, az Akadémiai Kiadó gondozásában jelenik meg hamarosan a 31 szerzőt számláló Egészségfejlesztés és nevelés. A kortársoktatás pedagógiai módszere elméletben és gyakorlatban címet viselő 363 oldalas könyv, mely három tematikai egységben az egészségfejlesztést, az egészségfejlesztéshez kapcsolódó pedagógiai módszereket (különösen a kortásoktatói módszert megvalósító szervezeteket), valamint a közoktatásban és a felnőttoktatásban alkalmazható ún. egészségfejlesztési receptgyűjteményt tartalmaz. A hiánypótló könyv bemutatása egy szakmai konferencia keretében történik majd.
  7. Hallgatói tehetséggondozás folytatása, TDK szintű kutatások, előadások, valamint a hallgatók publikációkba történő bevonása, valamint a TANTUdSZ programhoz kapcsolódó szakdolgozati munkák készítésének elősegítése.
  8. A TANTUdSZ kortársoktatói programot bemutató EDUVITAL honlap fejlesztése, a pályázati ciklus végére a legfontosabb összegző eredmények bemutatása.
  9. A TANTUdSZ kortársoktatói program során kidolgozott módszerek, eljárások összehasonlító elemzése, konklúziók levonása, ajánlások megfogalmazása online, bárki számára elérhető formában, egyfajta gyakorlati módszertani útmutató összeállítása az eredmények alapos elemzését követően.
  10. A kortársoktatói program fenntarthatóságának jegyében a TANTUdSZ Program jövőjének rövid és hosszabb távú megtervezése, a kiemelt célok nevesítése, valamint a jövőbeni partneri rendszer kialakítása.

 

A CSOPORTTAL A BESZÁMOLÁSI IDŐSZAKBAN EGYÜTTMŰKÖDŐ INTÉZMÉNYEK ÉS SZERVEZETEK LISTÁJA

 

Hazai partnerek:

  1. Eduvital Nonprofit Egészségnevelési Társaság (Melicher Dóra ügyvezető; 2016.09.01-től)
  2. Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium (Dr. Mészáros Judit igazgató; 2016.09.01-től)
  3. Lovassy László Gimnázium (Schultz Zoltán igazgató; 2016.09.01-től)
  4. Gödöllői Református Líceum (Bajusz Árpádné igazgató; 2016.09.01-től)
  5. Tamási Áron Általános Iskola és Német Két Tannyelvű Nemzetiségi Gimnázium (Hajnal Gabriella/Karacs Zsuzsanna igazgató; 2016.09.01-től)
  6. Zrínyi Miklós Gimnázium (Edelényi László igazgató; 2018.02.01-től)
  7. Kőbányai Janikovszky Éva Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola (Körmendy Emese igazgató; 2018.02.01-től)
  8. Bem József Általános Iskola (Gál Judit igazgató; 2018.02.01-től)
  9. Salgótarjáni SZC Kanizsai Dorottya Egészségügyi Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája (Románné Kolozsi Andrea Mónika intézményvezető, 2018. 10.01-től)
  10. Városmajori Kós Károly Általános Iskola (Osváth Emese intézményvezető; 2019.02.01-től)
  11. Városmajori Gimnázium (Dr. Szebedy Tas igazgató; 2019.02.01-től)
  12. Szilágyi Erzsébet Gimnázium (Bajkó Judit igazgató; 2019.04.01-től)
  13. Semmelweis Egyetem Aneszteziológiai és Intenzív Terápiás Klinika (Prof. Gál János igazgató; 2017.06.01-től)
  14. HandInScan Zrt. (Róna Péter ügyvezető; 2017. február 1.)
  15. Ecolab-Hygiene Kft. (Orosz-Havas Krisztina ügyvezető; 2017.03.01-től)
  16. Budapesti Orvostanhallgatók Egyesülete (Kerkovits Nóra-majd Veréb Fanni- elnökök; 2018.04.15-től)
  17. Semmelweis Egészségfejlesztési Központ (Dr. Eörsi Dániel; 2018.07.01-től)

 

Külföldi partnerek:

  1. Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Marosvásárhely, Románia (Dr. Sántha Ágnes adjunktus; 2017. november 15-től)
  2. Szt. Balázs Alapítvány, Marosvásárhely, Románia (Dr. Szabó Mónika; 2016. szeptember 1-től)

 

PUBLIKÁCIÓS LISTA*

*Kövér betűvel kiemelve a jelen beszámoló időszakban megjelent vagy megjelenés alatt álló közlemények.

 

I. TANTÁRGY-PEDAGÓGIAI MONOGRÁFIÁK, TANKÖNYVEK SZÁMÁRA ÍRT FEJEZETEK

  1. Falus A: A család, mint szociális epigenetikai környezet. in: TÁRSADALOM, CSALÁD, EGÉSZSÉG Családtudományi alapismeretek (szerk. Feith HJ) Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Budapest, 2018. ISBN 978-615-5855-05-4 (fejezet)
    pdf A könyv tartalomjegyzéke
  2. Feith Helga Judit, Falus András, Mészárosné Darvay Sarolta, Lukács J. Ágnes, Gradvohl Edina, Kolosai Nedda, Füzi Rita Andrea és a TANTUdSZ munkacsoport: Kortársoktatás, mint egy lehetséges egészségnevelési módszer a XXI. században. Magyar Pedagógiai Társaság Műhely kiadványa (megjelenés alatt) (fejezet)
  3. Helga Judit Feith, András Falus: Health promotion of children by interprofessional approach and peer education. In: Child Education: Perspectives, Opportunities and Challenges. Nova Science Publishers, New York (megjelenés alatt) (chapter)
  4. Egészségfejlesztés és nevelés. A kortársoktatás pedagógiai módszere elméletben és gyakorlatban (szerk.: Feith HJ - Falus A) Akadémiai Könyvkiadó (megjelenés alatt)  pp. 363
    pdf A könyv tartalomjegyzéke


A 4. pontban említett könyv fejezetei:

BEVEZETÉS - Népegészségügyi látlelet (Tompa Anna)

AZ EGÉSZSÉGTUDATOSSÁG FEJLESZTÉSE

1. Az egészségtudatosság állami szintű kialakulása – történeti áttekintés (Balázs Péter)
2. Az egészségfejlesztés társadalmi jelentősége (Kósa Karolina)
3. Az egészség/fejlesztés?/-hez való jog (Feith Helga Judit)
4. Az egészségfejlesztés gazdasági jelentősége (Gulácsi László)
5. Finanszírozási kérdések az egészségügyben: lehetőségek és korlátok az egészségfejlesztésben (Sinkó Eszter)
6. Az egészségfejlesztés kiemelt célpopulációi (várandósok, gyermekek, idősek) (Terebessy András)
7. A neveléstudomány és az egészségfejlesztés kapcsolata (Nagy Lászlóné)
8. A nevelés, mint a mentális epigenetikai tényezők egyike (Falus András)
9. Mi minden befolyásolja az egészséget?  (Vitrai József)
10. Teljeskörű intézményi egészségfejlesztés: jogszabályi előírás minden köznevelési intézmény részére (Somhegyi Annamária) 
11. A képzők képzése a felsőoktatásban és a posztgraduális oktatásban (Soósné Kiss Zsuzsanna - Zombori Judit)
12. Az EDUVITAL koncepció (Falus András - Melicher Dóra)

 A KORTÁRSOKTATÁS

13. Társas kapcsolatok jelentősége az egészségtudatosságban (Dávid Beáta - Ember Zsolt)
14. Kortárssegítők az ókori görög világban (Gradvohl Edina - Németh György)
15. Kortársoktatás fogalmának változása a XX. században és napjainkban (Lukács J. Ágnes)
16. A kortársoktatás neveléstudományi fogalmi keretei (Kolosai Nedda)
17. Kortársoktatók/kortárssegítők képzése iskolai környezetben (Mészárosné Darvay Sarolta- Bihariné Krekó Ilona-Zombori Judit)
18. Kortársoktatás a Semmelweis Egyetemen 1988-2008 (Simon Tamás)             
19. A TANTUdSZ Ifjúsági Egészségnevelési Program létrejötte, felépítése, programjai (Feith Helga Judit - Falus András)
20. Egészségfejlesztés és orvostanhallgatói felelősségvállalás - Budapesti Orvostanhallgatók Egyesülete (Veréb Fanni)
21. A Balassagyarmati Egészségnevelő Program (Eörsi Dániel - Kövesdi Andrea)
22. A fenntartható középiskolai újraélesztés-képzés programja (Fritúz Gábor - Gál János) 
23. Játékelemek alkalmazása az egészségfejlesztés területén: egy prevenciós szabadulószoba bemutatása (Kapitány-Fövény Máté -Gilbert Anna - Szedmák Eszter)
24. Kortársoktatás a Semmelweis Egyetemen: HuMánia Pályaszocializációs Műhely (Balog Piroska - Pintér Terézia)
25. Kortársoktatás szerepe a reproduktív egészségvédelemben (Párduczné Szöllősi Andrea)
26. Kompánia Alapítvány (Piszker Ágnes)
27. Ariadné Többgenerációs Egészségfejlesztő Program Kecskeméten (Devosa Iván)

EGÉSZSÉGPROGRAM RECEPTGYŰJTEMÉNY (szerkesztő: Füzi Rita Andrea - Nagyné Horváth Emília)

 

II. FÜGGETLEN BÍRÁLATOT (ANONIM „PEER-REVIEW”) ALKALMAZÓ NEMZETKÖZI, HAZAI FOLYÓIRATOKBAN KÖZZÉTETT TANTÁRGY-PEDAGÓGIAI KÖZLEMÉNYEK

  1. Feith Helga Judit, Lehotsky Ákos, Füzi Andrea Rita, Lukács Ágnes, Csima Zoltán, Gradvohl Edina, Mészárosné Darvay Sarolta, Bihariné Krekó Ilona, Zombori Judit, Falus András Egy iskolai kézhigiénés egészségnevelési program hatásvizsgálatának tanulságai - az első pilot eredmények. IME: INTERDISZCIPLINÁRIS MAGYAR EGÉSZSÉGÜGY / INFORMATIKA ÉS MENEDZSMENT AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN 17:(2) pp. 18-23. (2018)
    pdf A közlemény 1. oldala
  2. Lehotsky A, Falus A, Lukacs A, Fuzi AR, Gradvohl E, Meszarosne Darvay S, Biharine Kreko I, Berta K, Deak A, Feith HJ Kortárs egészségfejlesztési programok közvetlen hatása alsó tagozatos gyermekek kézhigiénés tudására és megfelelő kézmosási technikájára ORVOSI HETILAP 159:(12) pp. 485-490. (2018)
    pdf A közlemény 1. oldala
  3. Lukács Ágnes, Darvay Sarolta, Soósné Kiss Zsuzsanna, Füzi Rita, Bihariné Krekó Ilona, Némethné Gradvohl Edina, Kolosai Nedda, Falus András, Feith Helga Judit Kortárs egészségfejlesztési programok gyermekek és fiatalok körében a hazai és a nemzetközi szakirodalom tükrében: Szisztematikus áttekintés. EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS 59:(1) pp. 6-24. (2018)
    pdf A közlemény 1. oldala
  4. Kolosai Nedda, Darvay Sarolta, Füzi Andrea Rita, Lukács J. Ágnes, Gradvohl Edina, Soósné Kiss Zsuzsanna, Bihariné Krekó Ilona, Zombori Judit, Nagyné Horváth Emília, Fritúz Gábor, Falus András, Feith Helga Judit (2018): A kortársoktatás korszerű elméleti neveléstudományi megközelítései, fogalmának meghatározása a „Tanulj, tanítsd, tudd!” program kutatási tapasztalatainak felhasználásával. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 68. 7-8. sz. 68. (7-8). pp. 20-50.
    pdf A közlemény 1. oldala
  5. HJ Feith, Á Lehotsky, Á Lukács, E Gradvohl, R Füzi, S Darvay Mészárosné, I Krekó Bihariné, ZS Karacs, ZS Kiss Soósné, A Falus (2018) Methodological approach to follow the effectiveness of a hand hygiene peer education training programme at Hungarian schools DEVELOPMENTS IN HEALTH SCIENCES 1(2), pp. 39-43.
    pdf A közlemény 1. oldala
  6. Helga Judit Feith, Ágnes Lukács, Edina Gradvohl, Rita Füzi, Sarolta Mészárosné Darvay, Ilona Bihariné Krekó, András Falus (2018) Health education – responsibility – changing attitude. ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE SOCIAL ANALYSIS 8 55–74.
    pdf A közlemény 1. oldala
  7. Ábrám Boróka, Szőke Andrea, Lukács J. Ágnes, Lovas Krisztina Erzsébet, Nagyné Horváth Emília, Soósné Kiss Zsuzsanna, Bihariné Krekó Ilona, Veresné Bálint Márta, Füzi Rita Andrea, Kukovecz Györgyné, Suhajdáné Urbán Veronika, Gradvohl Edina, Mészárosné Darvay Sarolta, Falus András, Feith Helga Judit (2018) TANTUdSZ iskolai kortárs egészségfejlesztési program folyadékfogyasztás témában I.: A kortársoktatás elég-e(dettsége)? Egy hazai kutatás tanulságai. ÚJ DIÉTA: A MAGYAR DIETETIKUSOK LAPJA 27: 5 pp. 8-12.
    pdf A közlemény 1. oldala
  8. Ábrám Boróka, Szőke Andrea, Lukács J. Ágnes, Lovas Krisztina Erzsébet, Nagyné Horváth Emília, Soósné Kiss Zsuzsanna, Bihariné Krekó Ilona, Veresné Bálint Márta, Füzi Rita Andrea, Kukovecz Györgyné, Suhajdáné Urbán Veronika, Gradvohl Edina, Mészárosné Darvay Sarolta, Falus András, Feith Helga Judit (2019) TANTUdSZ iskolai kortárs egészségfejlesztési program folyadékfogyasztás témában II.: A kortársoktatás elég-e(dettsége)? Egy hazai kutatás tanulságai. ÚJ DIÉTA: A MAGYAR DIETETIKUSOK LAPJA 28: 1 pp. 8-12.
    pdf A közlemény 1. oldala
  9. Szőke Andrea, Benke Fruzsina Erika, Ábrám Boróka, Bordán Dorina Anita, Lukács J. Ágnes, Nagyné Horváth Emília, Soósné Kiss Zsuzsanna, Bihariné Krekó Ilona, Veresné Bálint Márta, Füzi Rita Andrea, Kukovecz Györgyné, Suhajdáné Urbán Veronika, Gradvohl Edina, Mészárosné Darvay Sarolta, Falus András, Feith Helga Judit (2019) TANTUdSZ iskolai kortárs egészségfejlesztési program folyadékfogyasztás témában III.: A kortársoktatás elég-e(dettsége)? Egy hazai kutatás tanulságai. ÚJ DIÉTA: A MAGYAR DIETETIKUSOK LAPJA 28: 4 pp. 9-12.
    pdf A közlemény 1. oldala
  10. Szalainé Tóth Tünde, Nagyné Horváth Emília, Falus András Bihariné Krekó Ilona, Mészárosné Darvay Sarolta, Kitzinger István, Kukovecz Éva, Karacs Zsuzsanna, Horváth Zsolt, Molnár Andrea, Jánossyné Solt Anna, Feith Helga Judit (2019) A felsőtagozatos és a középiskolai biológiai tankönyvek szerepe az egészségnevelésben. Egészségfejlesztés LX (2):36-41.
    pdf A közlemény 1-2. oldala
  11. Feith Helga Judit, Darvay Sarolta, Lukács J. Ágnes, Falus András Hatékonyság és reflexió: Kortársoktatás pedagógiai módszere az egészségfejlesztés területén. Magyar Tudomány (megjelenés alatt)
  12. Nagyné Horváth Emília, Feith Helga Judit, Falus András EDUVITAL: ifjúsági egészségtudatossági- és nevelési program. Magyar Tudomány 180(2019)10, 1523-1529. **
    pdf A közlemény 1. oldala
  13. Fritúz Gábor, Gradvohl Edina, Feith Helga Judit, Lukács J. Ágnes, Falus András, Gál János Egy lehetséges iskolai jó gyakorlat az újraélesztés kortársoktatásában - egy egészségfejlesztési program első tapasztalatai. Orvosi Hetilap (megjelenés alatt)

    ** 
    A közlemény a beszámoló lezárása után jelent meg. 

 

III. EGYÉB KONFERENCIA-KIADVÁNYOKBAN ÉS FOLYÓIRATOKBAN KÖZZÉTETT TANTÁRGY-PEDAGÓGIAI KÖZLEMÉNYEK

  1. Gradvohl Edina, Lukács Ágnes, Falus András, Feith Helga Judit, Füzi Rita A TANTUdSZ egészségnevelési program kézhigiénés elemének bemutatása és a hatékonyság mérése. EGÉSZSÉGTUDOMÁNY 61:(4) p. 87. (2017)
    pdf A közlemény 1. oldala
  2. Kolosai Nedda, Darvay Sarolta, Bihariné Krekó Ilona, Zombori Judit, Nagyné Horváth Emília, Gradvohl Edina, Soósné Kiss Zsuzsanna, Füzi Andrea Rita, Lukács J. Ágnes, Bíró Fanni, Falus András, Feith Helga Judit (2018): Meg fogod tanulni, ő hogyan értelmez – A kortársoktatás hatékonyságának egyik meghatározó aspektusa. – TANÍ-TANI ONLINE ALTERNATÍV PEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT, 2018. 68. 1. sz. szeptember.
    A közlemény teljes szövege online link
  3. Kolosai Nedda, Darvay Sarolta, Bihariné Krekó Ilona, Zombori Judit, Nagyné Horváth Emília, Gradvohl Edina, Soósné Kiss Zsuzsanna, Füzi Andrea Rita, Lukács J. Ágnes, Bíró Fanni, Lehotsky Ákos, Falus András és Feith Helga Judit (2018): A kortársoktatás pedagógiai, módszertani kutatása 1. – A Színes Tudás Kortársoktatási Modell kialakításának neveléstudományi szempontjai. Tanító Módszertani Folyóirat, 56 (8): 5-9. p.
    pdf A közlemény 1. oldala
  4. Kolosai Nedda, Darvay Sarolta, Bihariné Krekó Ilona, Zombori Judit, Nagyné Horváth Emília, Gradvohl Edina, Soósné Kiss Zsuzsanna, Füzi Andrea Rita, Lukács J. Ágnes, Bíró Fanni, Lehotsky Ákos, Falus András és Feith Helga Judit (2018): A kortársoktatás pedagógiai, módszertani kutatása 2. – A Körkörös Tanulás Kortársoktatási Modell bemutatása. Tanító Módszertani Folyóirat, 56 (9): 1-4. 4 p
    pdf A közlemény 1. oldala
  5. Kolosai Nedda, Darvay Sarolta, Bihariné Krekó Ilona, Lukács J. Ágnes, Nagyné Horváth Emília, Gradvohl Edina, Soósné Kiss Zsuzsanna, Füzi Andrea Rita, Zombori Judit, Bíró Fanni, Lehotsky Ákos, Falus András és Feith Helga Judit (2018): A kortársoktatás kutatása 3. - Kortársoktatás a gyermekek és a felnőttek perspektívájából. Tanító Módszertani Folyóirat, 56: (10) 9-13.
    pdf A közlemény 1. oldala
  6. Kolosai Nedda, Darvay Sarolta, Bihariné Krekó Ilona, Lukács J. Ágnes, Nagyné Horváth Emília, Gradvohl Edina, Soósné Kiss Zsuzsanna, Füzi Andrea Rita, Biró Fanni, Falus András, Feith Helga Judit (2019) A kortársoktatás kutatása 4. - Kortársoktatás a gyermekek és a felnőttek perspektívájából - A kutatás eredményei II. TANÍTÓ 57. köt. : 2. sz. pp. 6-11.
    pdf A közlemény 1. oldala
  7. Lukács J. Ágnes, Gradvohl Edina, Mészárosné Darvay Sarolta, Feith Helga Judit és a TANTUdSZ munkacsoport Hatékonyságmérés a TANTUdSZ Ifjúsági Egészségnevelési Programban. XXV. Primer Prevenciós Fórum Budapest 2019.05.15. Magyar Tudomány, 180(2019)10 Kiegészítés 5. **
    pdf Az előadásról megjelent absztrakt
  8. Feith Helga Judit, Mészárosné Darvay Sarolta, Falus András és a TANTUdSZ munkacsoport  Multidiszciplinaritás és kooperáció: egy kortársoktatáson alapuló egészségnevelési program bemutatása. XXV. Primer Prevenciós Fórum Budapest 2019.05.15. Magyar Tudomány, 180(2019)10 Kiegészítés 4. **
    pdf Az előadásról megjelent absztrakt
  9. Falus András, Mészárosné Darvay Sarolta,  Lukács J. Ágnes, Feith  Helga Judit, és a TANTUdSZ munkacsoport   Életmód és egészségnevelés az eduvital gyakorlatában; tudatos epigenetika  XXV. Primer Prevenciós Fórum Budapest 2019.05.15. Magyar Tudomány, 180(2019)10 Kiegészítés 3. **
    pdf Az előadásról megjelent absztrakt
  10. Darvay Sarolta, Bihariné Krekó Ilona, Feith Helga Judit, Füzi Rita, Gradvohl Edina, SHorváth Emília, Soósné Kiss Zsuzsa, Lukács J. Ágnes, Falus András és a TANTUdSZ munkacsoport       Az önreflexió szerepe az egészségnevelés gyakorlatában XXV. Primer Prevenciós Fórum Budapest 2019.05.15. Magyar Tudomány, 180(2019)10 Kiegészítés 6. **
    pdf Az előadásról megjelent absztrakt
  11. Falus András, Feith Helga Judit Egy kortárs egészségfejlesztési program tapasztalatai... A TANTUdSZ Programról. Egészségügyi Hozzáférés Konferencia és Egészségfejlesztés Szakmai Fórum Semmelweis Egyetem Budapest 2019. május 11.

    ** A közlemény a beszámoló lezárása után jelent meg. 

KÖZBENSŐ EREDMÉNYEK LISTÁJA (OPCIONÁLIS!)

 

  1. Dr. Feith Helga Judit szerkesztésében és a Semmelweis Egyetem ETK kiadójának gondozásában 2018. októberében megjelent a Társadalom, család, egészség, Családtudományi alapismeretek c. 340 oldalas könyv, melyben a TANTUdSZ munkacsoport tagjai (Dr. Falus András, Dr. Gradvohl Edina, Lukács J. Ágnes, Soósné Dr. Kiss Zsuzsanna) is résztvettek fejezetek írásával.
  2. Megjelenés előtt áll a VÉDŐNŐ Szakmai tudományos továbbképző lapban dr. Falus András: Epigenetika, mikrobiota; fogantatás  és várandóság c. összefoglaló közleménye
  3. A TANTUdSZ program alapító tagja és aktív résztvevője a Semmelweis Egészségfejlesztési Központnak.

 

TUDOMÁNYOS/OKTATÁSI ELŐADÁSOK LISTÁJA*

*Kövér betűvel kiemelve a jelen beszámoló időszakban megjelent vagy megjelenés alatt álló közlemények

  1. Darvay Sarolta: Intézmények közötti együttműködés az iskolai egészségfejlesztés megvalósításában. Iskolások Egészségéért XII. Országos Továbbképző Konferencia Fodor József Iskolaegészségügyi Társaság, Budapest, 2016. október 14.
  2. Darvay Sarolta: Magyar egyetemi hallgatónők egészségi állapota. Global and Local Perspectives of Pedagogy, Osijek, Globalne i lokalne perspektive pedagogije, 2016. október 27-28.
  3. Darvay Sarolta: Az egészségtudatosság etikai kérdései – Etické otázky zdravotného povedomia. Etika az edukációban, Nemzetközi tudományos szimpózium, Selye János Egyetem Tanárképző Kar Neveléstudományi Tanszék, Biológia Tanszék, Komárom, 2016. november 15-16.
  4. Horváthné Nagy Emília: A TANTUdSZ program bemutatása.  ,,Egymástól tanulunk" a Kutató Tanárok Országos Szövetségének XIV. Tudományos Konferenciái, 2017. Szemléletváltás, avagy hogyan motiváljuk diákjainkat”, Budapest, 2017. február 11.
  5. Feith Helga Judit, Lukács Ágnes, Falus András: Egészségnevelés – felelősségvállalás – attitűdváltozás. III. Közegészségügyi Konferencia, Ifjúság és egészség Marosvásárhely (Románia), 2017. április 6. (felkért előadás)
  6. Gradvohl Edina, Lukács Ágnes, Lehoczky Ákos, Fűzi Rita, Falus András, Feith Helga Judit: Kortársoktatás az egészségnevelésben. „Egészségtudatosság táguló világunkban”, XXIII. Primer Prevenciós Fórum, Budapest, 2017. 05. 18.
  7. Darvay Sarolta, Bihariné Krekó Ilona, Falus András, Feith Helga, Kolosai Nedda: A gyermekkori egészségnevelés más-hogy. In: Lehmann Miklós (szerk.) Gondolkodni – más – hogy? II. Konferencia a kisgyermekkori gondolkodás fejlesztéséről. Absztrakt könyv. 11-13 p. Konferencia helye, ideje: Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító és Óvóképző Kar – Természettudományi Kar, 2017. 05. 24. pp. 33. ISBN: 978-963-284-887-7
  8. Feith Helga Judit, Lukács Ágnes, Mészárosné Darvay Sarolta, Falus András: Hatásvizsgálatok módszertani kihívásai kortárs ifjúsági egészségnevelési programokban (workshop) In: Dávid Beáta, Feith Helga Judit, Lukács Ágnes, Susánszky Éva (szerk.). Ártó-Védő Társadalom Konferencia és XV. Magatartástudományi Napok. Absztrakt könyv. 73 p. Konferencia helye, ideje: Budapest, Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar, 2017. 06. 08 - 2017. 06. 09. pp. 33. ISBN:978-963-7152-95-5
  9. Füzi Rita, Gradvohl Edina, Lukács Ágnes, Falus András, Lehotsky Ákos, Feith Helga Judit: Semmelweis Ignác nyomában – Élményközpontú kézhigiénés oktatás a nevelési és oktatási, intézményekben a TANTUdSZ program keretei között. Védőnői Tanévnyitó Konferencia, Budapest, 2017. 08. 25.
  10. Feith Helga Judit: A kortársoktatás, mint lehetséges egészségnevelési módszer. A TANTUdSZ koncepció, jelen megközelítések és tervek. MTA Tantárgy-pedagógiai Program egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia. Pécs, 2017. október 13.
  11. Lukács Ágnes: Egészségpedagógiai mérőmódszerek, hatékonyságmérés a megfelelő kézhigiénét és folyadékfogyasztást célzó óvodai és iskolai TANTUdSZ programokban. MTA Tantárgy-pedagógiai Program egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia. Pécs, 2017. október 13.
  12. Ábrám Boróka: Kortársoktatás egy kortársoktató tapasztalatai alapján. MTA Tantárgy-pedagógiai Program egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia. Pécs, 2017. október 13.
  13. Falus András: Első eredmények a TANTUdSZ iskolai kézhigiéne programokban. MTA Tantárgy-pedagógiai Program egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia. Pécs, 2017. október 13.
  14. Feith Helga Judit, Lehotsky Ákos, Füzi Andrea Rita, Lukács Ágnes, Csima Zoltán, Gradvohl Edina, Mészárosné Darvay Sarolta, Bihariné Krekó Ilona, Nagyné Horváth Emília, Falus András: Egy iskolai kézhigiénés egészségnevelési (TANTUdSZ, MTA) program hatásvizsgálatának tanulságai. IME VI. Országos Infekciókontroll Továbbképzés és Konferencia. Budapest, 2017. október 18-19.
  15. Feith Helga Judit Együtt-működés? A TANTUdSZ Program. V. Oktatás- és Kutatásmódszertani Szakmai Nap, Budapest, SE ETK, 2018. 02. 07., előadás (2018)
  16. Fritúz Gábor Új elvek az oktatásban: kortársoktatás. SIASTOK Konferencia, Budapest, 2018. 04. 5-7. (felkért előadás)
  17. Kolosai Nedda, Darvay Sarolta, Soósné Kiss Zsuzsanna, Fűzi Rita, Bihariné Krekó Ilona, Gradvohl Edina, Feith Helga Judit, Lukács J Ágnes és Falus András (2018): A koragyermekkori egészségkultúra formálása kortársoktatással – Szakmódszertani pedagógiai kísérlet. In: (s.n., szerk.): Oktatás – Gazdaság –Társadalom - Hungarian Conference on Educational Research. HuCER 2018, Absztrakt kötet, Székesfehérvár, Magyarország. 2018.05.26. Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete; Hungarian Educational Research Assotiation (HERA), 2018. 121-122. oldal ISBN: 978-615-5657-04-7
  18. Kolosai Nedda, Darvay Sarolta, Feith Helga Judit és Falus András (2018): Együttműködés, együttgondolkodás, új tanulási formák. In: Lehmann Miklós (szerk.): Demokratikus Nevelés Konferencia, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar, 2018. 03. 04. Budapest, Magyarország. 14-15. o ISBN: 978-963-284-977-5
  19. Kolosai Nedda, Darvay Sarolta, Feith Helga, Falus András Együttműködés, együttgondolkodás, új tanulási formák. Demokratikus Nevelés Konferencia - Szabadság és demokrácia az oktatásban és a családban, Helye, ideje: ELTE Tanító- és Óvóképző Kar, Budapest, 2018. március 4. (2018)
  20. Feith Helga Judit, Falus András Innovative health education – cooperation – evaluation about STAnd programme. In: Lewis Smith Jennifer (szerk.) COHEHRE Conference 2018 . Konferencia helye, ideje: Ghent , Belgium , 2018.04.18 -2018.04.20. pp. 96-98.
  21. Gradvohl Edina, Lukács J Ágnes, Fritúz Gábor, Gál János, Falus András, Feith Helga Judit A systemic change in CPR training for lay: skill teaching by peer education. PhD Scientific Days 2018 Conference, Budapest, 2018. 04. 19., előadás (2018)
  22. Darvay Sarolta, Bihariné Krekó Ilona, Falus András, Feith Helga, Kolosai Nedda A koragyermekkori egészségnevelés újra gondolt módszere. In: [s n ] (szerk.) Innováció, kutatás, pedagógusok. HuCER 2017: Absztrakt kötet. 252 p. Budapest, Magyarország , 2018.05.25 -2018.05.26. Budapest: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete; Hungarian Educational Research Association (HERA), 2018. p. 45. ISBN:978-615-5657-02-3
  23. Sarolta, Darvay, Nedda, Kolosai, András, Falus, Ágnes, Lukács J. és Helga Judit, Feith (2018): New opportunity for construction of child and youth culture: Health promotion in peer group education. EWAE ELTE Faculty of Humanities, Trefort Garden, Budapest, Hungary, 26.05.2018.
  24. Füzi Rita- Gradvohl Edina – Lukács Ágnes – Falus András –Lehotsky Ákos - Feith Helga Judit Semmelweis Ignác nyomában - Élményközpontú kézhigiénés oktatás a nevelési és oktatási, intézményekben a TANTUdSZ program keretei között    2017.08.25. Védőnői Tanévnyitó Konferencia
  25. Nedda, Kolosai; Helga Judit, Feith;  Sarolta Darvay; Ilona, Bihariné Krekó, Ilona, Rita Andrea, Füzi;  Ágnes, J. Lukács; Zsuzsanna, Soósné Kiss; Edina, Gradvohl and András Falus  (2018): Shaping health culture awareness with peer group education - Metodological research and pedagogical experimen.t (2018): In: (s.n.,ed.):  Early Childhood Education, Families and Communities, EECERA, Conference Budapest University of Technology and Economics, 28.08 2018- 31.08. 2018. Budapest, Hungary, Abstract Book 225. p ISBN: 978-615-80226-8
  26. Soósné Kiss Zsuzsanna, Feith Helga Judit, Lukács J. Ágnes, Mészárosné Darvay Sarolta, Füzi Andrea Rita, Bihariné Krekó Ilona, Kolosai Nedda, Gradvohl Edina, Zombori Judit, Falus András Tutorálás "felső"fokon – A TANTUdSZ Ifjúsági Egészségnevelési Program tutoraival készített első fókuszcsoportos megbeszélés eredményei, programfejlesztési javaslatok, az új program bemutatása. Egészségfejlesztési Konferencia, Marosvásárhely, Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Marosvásárhelyi Kar, 2018.09.27-28.
  27. Bordán Dorina, Benke Fruzsina, Falus András, Feith Helga Judit, TANTUdSZ Kutatócsoport Folyadékfogyasztási szokások formálása a kortársoktatás módszerével. Egészségfejlesztési Konferencia, Marosvásárhely, Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Marosvásárhelyi Kar, 2018.09.27-28.
  28. Benke Fruzsina, Bordán Dorina, Falus András, Feith Helga Judit, TANTUdSZ Kutatócsoport Attitűdformálási lehetőségek a kortárs egészségnevelésben. Egészségfejlesztési Konferencia, Marosvásárhely, Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Marosvásárhelyi Kar, 2018.09.27-28.
  29. Feith Helga Judit és az Egészségnevelés Kortársoktatással (TANTUdSZ) Munkacsoport:A TANTUdSZ program eredményei, második év. Az MTA Tantárgy-Pedagógia Kutatási Program Egészségtudomány-Biológiai Munkacsoport félidős beszámoló Konferenciája, MTA, 2018. október 5.
  30. Kolosai Nedda és az Egészségnevelés Kortársoktatással (TANTUdSZ) Munkacsoport: Pedagógiai innováció lehetősége az egészségnevelésben. Az MTA Tantárgy-Pedagógia Kutatási Program Egészségtudomány-Biológiai Munkacsoport félidős beszámoló Konferenciája, MTA, 2018. október 5.
  31. Falus András és az Egészségnevelés Kortársoktatással (TANTUdSZ) Munkacsoport:Az egészségtudatosság nevelése; társadalmi helyzetkép és feladatok. Az MTA Tantárgy-Pedagógia Kutatási Program Egészségtudomány-Biológiai Munkacsoport félidős beszámoló Konferenciája, MTA, 2018. október 5.
  32. Falus András, Nagyné Horváth Emília, Mészárosné Darvay Sarolta, Kolosai Nedda, Feith Helga Judit: Tudatos epigenetika az egészségpedagógia eszköztárában. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2018. november 8-10. Kölcsönös felelősségtudatra építő, innovatív iskolai egészségnevelési program Szimpózium (elnök: Falus András)
  33. Kolosai Nedda, Darvay Sarolta, Falus András, Lukács J. Ágnes, Biró Fanni: Tanulni a másiktól általában jó, pláne, ha az egy gyerek - A kortársoktatás fogalmának alakulása. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2018. november 8-10. Kölcsönös felelősségtudatra építő, innovatív iskolai egészségnevelési program Szimpózium (elnök: Falus András)
  34. Feith Helga Judit, Karacs Zsuzsanna, Kitzinger István, Horváthné Nagy Emília, Falus András Multidiszciplinaritás és kooperáció: lehetőségek és kihívások a köz- és felsőoktatásban egy kortárs egészségnevelési program bemutatásán keresztül. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2018. november 8-10. Kölcsönös felelősségtudatra építő, innovatív iskolai egészségnevelési program Szimpózium (elnök: Falus András)
  35. Darvay Sarolta, Kolosai Nedda, Fűzi Rita, Gradvohl Edina, Soósné Kiss Zsuzsanna, Horváthné Nagy Emília, Lukács Ágnes, Falus András: Az önreflexió szerepe a kortársoktatás gyakorlatában. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2018. november 8-10. Kölcsönös felelősségtudatra építő, innovatív iskolai egészségnevelési program Szimpózium (elnök: Falus András)
  36. Gradvohl Edina, Fritúz Gábor, Lukács Ágnes, Lehoczky Ákos, Feith Helga Judit A TANTUDSZ kortársoktatási programok bemutatása, gyakorlati elemeinek részletes ismertetése. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2018. november 8-10. Kölcsönös felelősségtudatra építő, innovatív iskolai egészségnevelési program Szimpózium (elnök: Falus András)
  37. Feith Helga Judit, Mészárosné Darvay Sarolta, Lukács J. Ágnes, Kolosai Nedda, Füzi Rita Andrea, Falus András Kortársoktatás, mint egy lehetséges egészségnevelési módszer a XXI. században. Magyar Pedagógiai Társaság Műhelyfoglalkozás – ELTE PPTK 2018. november 13.
  38. Lukács J. Ágnes, Gradvohl Edina, Mészárosné Darvay Sarolta, Feith Helga Judit és a TANTUdSZ munkacsoport Hatékonyságmérés a TANTUdSZ Ifjúsági Egészségnevelési Programban. XXV. Primer Prevenciós Fórum Budapest 2019.05.15. Magyar Tudomány, 2019, megjelenés alatt
  39. Feith Helga Judit, Mészárosné Darvay Sarolta, Falus András és a TANTUdSZ munkacsoport  Multidiszciplinaritás és kooperáció: egy kortársoktatáson alapuló egészségnevelési program bemutatása. XXV. Primer Prevenciós Fórum Budapest 2019.05.15. Magyar Tudomány, 2019, megjelenés alatt
  40. Falus András, Mészárosné Darvay Sarolta,  Lukács J. Ágnes, Feith  Helga Judit, és a TANTUdSZ munkacsoport   Életmód és egészségnevelés az eduvital gyakorlatában; tudatos epigenetika  XXV. Primer Prevenciós Fórum Budapest 2019.05.15. Magyar Tudomány, 2019, megjelenés alatt
  41. Darvay Sarolta, Bihariné Krekó Ilona, Feith Helga Judit, Füzi Rita, Gradvohl Edina, Nagyné Horváth Emília, Soósné Kiss Zsuzsa, Lukács J. Ágnes, Falus András és a TANTUdSZ munkacsoport       Az önreflexió szerepe az egészségnevelés gyakorlatában XXV. Primer Prevenciós Fórum Budapest 2019.05.15. Magyar Tudomány, 2019, megjelenés alatt
  42. Falus András, Feith Helga Judit Egy kortárs egészségfejlesztési program tapasztalatai...A TANTUdSZ Programról. Egészségügyi Hozzáférés Konferencia és Egészségfejlesztés Szakmai Fórum Semmelweis Egyetem Budapest 2019. május 11.
  43. Bordán Dorina Anita, Benke Fruzsina Erika, Feith Helga Judit Véleményvezérek a digitális bennszülöttek egészségmagatartásában. Iskolaegészségügyi Konferencia Budapest 2019 augusztus 23.
  44. Feith Helga Judit, Fritúz Gábor, Gradvohl Edina, Lukács J. Ágnes, Falus András Hatékonyság és attitűdváltozás. Alapszintű újraélesztés az iskolai kortársoktatásban. Pécsi Sürgősségi Napok Konferencia Pécs, 2019. szeptember 13-14.

 

 

Alkategóriák